maandag 7 mei 2012

natuurlijk regent het op 7 mei


De laatste hele dag zit erop. Twee dagen na bevrijdingsdag. Op 7 mei is het slecht weer. Niet zo slecht als op 7 mei 2004, toen Marcha en ik elkaar eeuwige trouw beloofden, maar het is toch absoluut minder weer dan de afgelopen weken. Het is alsof Florida weent om ons vertrek. Nou, wij ook.
Vandaag hebben we niet veel gedaan. Marcha heeft de koffers ingepakt en heeft flink gewassen. Alles kan thuis fris uit de koffer in de kast. De kinderen hebben zich vermaakt met films kijken, Ds-en en natuurlijk zwemmen terwijl ik de Lego het gesorteerd en de terugreis heb doorgenomen. Zojuist hebben we nog gegeten bij Manny’s Chop House in Haines City. Wederom een half uur moeten wachten voor ons eten. Maar oh, wat was het de moeite waard. De laatste T-bonesteak van de vakantie, medium rare, werd zonder veel moeite naar binnen geschoven. De beste van de vakantie! Outback, eat this maar eens. Van tevoren kregen we een flinke bak salade, goed gevuld met pepers, tomaat en kaas en lekkere dressing met daarnaast warme broodjes met kaneelboter. Erg lekker. Als toetje hebben we met zijn vieren gesmuld van pindakaas-chocoladetaart en gekarameliseerde appeltaart. Met twee stuiterende kinderen als gevolg door al die suikers.  Het mooiste was nog de rekening. 48 dollar. Pardon? Voor een steak van bijna 600 gram, een halve pond hamburger, pizza voor Tim en een tosti voor Maud, genoemde salade en toetjes! Wat een shame dat we deze tent pas op de laatste dag ontdekt hebben. Net terug in het, al heel leeg  aanvoelend, vakantiehuis uitbuiken op de bank en schrijvend aan mijn blog kan ik terug kijken op een prachtige vakantie met heel veel hoogtepunten.
Morgen rijden we terug. Eerst ontbijten bij de Cracker Barel en dan drie uur rijden. Nog eerst 3 gallon benzine in de slurpende jap (de benzineprijs is aardig gedaald in de laatste week, nu nog maar $3,57 per liter (minder dan 80 eurocent per liter). Volgens de boordcomputer kan ik nog 99 mijl rijden, ik moet 135 mijl naar het vliegveld. Hij rijdt 18.4 mijl per gallon dus eigenlijk heb ik genoeg aan 2 gallon. Voor een rustige terugrit (zonder dat Marcha de hele tijd op de benzinemeter zit te staren) gooi ik er maar een gallon extra in…
Om vier uur vliegen we en we komen om 7 uur morgenvroeg aan. Dan begint het normale leven weer. De nieuwe campagne gaat bijna lopen dus met een beetje geluk krijg ik het volgende week meteen heel druk! Ik zal nog proberen te schrijven over de terugreis, weet niet of me dat morgenavond nog gaat lukken, maar het komt.
Tot schrijvens!

1 opmerking:

  1. Bedankt voor het meelezen met jullie blog.
    en een goede terugreis gewenst, dan is het onze beurt.... Want wij gaan a.s. vrijdag naar Florida.

    BeantwoordenVerwijderen