donderdag 3 mei 2012

Legoland, ook leuk voor kinderen..


Na heel veel jaren was het dan eindelijk zover. Ik mocht eindelijk naar Legoland. Al ruim 30 jaar ben ik Legofan en ik was er nog nooit geweest. Tot vandaag.
Om tien uur ging het open en, zoals gebruikelijk, stonden wij dus om tien voor tien op de parkeerplaats. Het was niet druk zo te zien. Een paar bussen met schoolkinderen. Met de McDonalds kortings-entree bewijzen naar de ingang. Yep, zonder problemen de kinderen gratis mee naar binnen. Die uitgespaarde centen konden later mooi worden ingezet voor wat plastic bouwsteentjes. En het was heel erg leuk. Ik weet eerlijk gezegd niet of het ook leuk is als je meer een Playmobiel iemand bent. Je moet denk ik wel een soort click hebben met Lego. Gelukkig hebben wij die.
Na aankomst direct doorgelopen naar het einde van het park. Daar was het nog erg rustig. In dit park zijn enkele rollercoasters, niks vergeleken met de andere parken die we gedaan hebben, dus die hebben we een beetje laten liggen. Eigenlijk zijn we van kinderattractie naar kinderattractie gelopen. Want dit park is specifiek voor de pré-teenagers. Een tiener zal er echt geen ruk aan vinden. Maar mijn kinderen en hun vader wel!
Na een paar uur hebben we wat minifiguurtjes gescoord. De medewerkers, die hier heel toepasselijk “model citizens” worden genoemd, in navolging van Disney’s Castmembers, dragen vaak op hun (Lego) naamplaatje een soortgelijk poppetje. Deze poppetjes kun je dan ruilen met hen. Leuke manier om tot een praatje te komen en om bezig te blijven. In het park is met veel detail gewerkt. Er is een groot gedeelte waarin steden van Amerika zijn nagemaakt (uit meer dan 30 miljoen blokjes Lego). Dus ome Tom en tante Gemma, ok hier had je New York kunnen zien (maar dan in 32 graden)

 Ook in de andere gedeelten zie je af en toe leuke verassingen; een Lego-meeuw op een paal, Lego otters naar een beek of konijnen in het gras.
Ook heb ik de kinderen in de middag, toen het gruwelijk heet was, geholpen om, in de airco, een auto te maken die de testbanen van lego doorstond. De tijd vloog voorbij en we moesten al veel te snel ophouden van mama…

Want om vijf uur sloot het prk en we moesten nog een paar doosjes scoren voor thuis. De prijs scheelt hier nogal. Minder in dollars dan bij ons in euro’s.
Meteen na Legoland doorgereden naar Harry’s Old Place voor wederom een heerlijke hap. Gelukkig waren we vroeg (het ligt op vijf minuten van Legoland) dus konden we meteen aan tafel met uitzicht over het meer. De kids aten weer alligator nuggets. Marcha ging voor een pond garnalen (wat echt veel te veel was, maar ik heb mij maar opgeofferd), en ik heb heerlijke crab gegeten. Deze keer geen pindakaas als dessert. Thuis aangekomen meteen met de Lego gespeeld., daarna een aflevering van Breaking Bad op de laptop gekeken en zometeen naar bed. Tom en Gemma hadden de master bedroom ingepikt en die is nu weer beschikbaar. Na het uitwassen van de lakentjes durf ik daar wel in. Welterusten en tot schrijvens!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n dagje Legoland. Wij zijn bij Ulm (Duitsland) in de buurt geweest. En zelfs ik, een niet Lego-fan, vond Legoland leuk...
    Dit nieuwe park zal nog wel veel mooier zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te lezen en te zien... wij gaan in juli, zijn heel benieuwd!!!

    BeantwoordenVerwijderen