vrijdag 20 april 2012

20 uur richting Haines City


Even snel iets opschrijven, er zitten namelijk twee kleine aasgieren te wachten die mijn laptop willen inpikken om hun film te kijken. Het is 07:58, maar voelt veel later. Vannacht om 03:30 ging de wekker, om, als een geoliede gevechtsmachine, voor vieren in de auto te zitten. In de druilregen richting Düsseldorf gereden. Naast een verdwaalde trucker was er niets te doen op de weg. Dat is over een paar uur wel anders als de vrachtauto-trein weer over de a67 vertrek richting het oosten.
Affijn, Jan heeft ons afgezet recht voor terminal B waar zich de AirBerlin incheckbalies bevinden. Rond een uur of vijf stonden we daar, te wachten tot de balie om 0600 pas open zou gaan.
Altijd fijn, ruim op tijd zijn, maar om nu een uur te vroeg op een luchthaven te zitten, dat had echt niet gehoeven. Volgende keer houd ik gewoon drie uur aan. Check-In liep gesmeerd. Papiertje afgegeven voor de kindermaaltijden en fijne reis...

Weglopend bij de counter zie ik de stoelnummers, 44efg en 26b, Sure! Sta verdorie als vierde in de rij bij de checkin en er zijn geen betere plaatsen te krijgen? "Miss, you've ripped my family apart!" Blijkbaar zijn er echt geen betere te krijgen, want op aandringen weet ze slechts de enkele plaats te verzetten naar rij 46, in ieder geval dichter in de buurt. Ach, we zullen zien.

Douane en security liepen gesmeerd. Geen vraaggesprekken, geen problemen met voedsel mee het vliegtuig in. Gewoon eigenlijk zoals het vroeger ging. 
Door de gate heen eindelijk een bak koffie. Je kunt van Duitsers zeggen wat je wilt maar als je een groBe tassen kaffee vraagt dan krijg je die ook. Die halve liter staan nu naast me te wachten. 

De gate opende, mensen met stoelnummers 36 t/m 50 worden verzocht om als eerst in te stappen. Helaas, nice try, maar de schapen staan alweer te dringen totdat de schuurdeur open gaat. Alsof het een Ryanair vlucht betreft waar de stoelen niet bekend zijn en alsof je niet lang genoeg in dat vliegtuig door mag brengen. Wij (met stoelnummer 44) wurmen ons door de lager gerangschikten en worden ingeladen. 
Rij 44, Rij 44, wie zit er op 44 D? Aha, die ziet er uit als een einzelgänger. Tim, ga jij maar op 44 E zitten, naast die meneer. hehe! (Wel eens een zure dunne Duitser ongelukkig zien kijken? Deed me denken aan mijn oude Duitse leraar, die keek ook zo zuur als hij mij mijn toetsresultaten overhandigde)

 Één minuut later gevolgd door "entschuldigung, reisen sie allein? Wöllen Sie vielleicht tauschen mit menie Frau, Sie sitzt zwei rijen nach hinten" in mijn beste Duits. 
Oh wat heb ik die man zine opfleuren, zijn gedachte aan tien uur voeten in zijn zij, geschreeuw in zijn oor en little einsteins in zijn ooghoek veranderde in een gedachte van rust en sereniteit.
altijd fijn, mensen blij maken.

De reis begon dus goed, met zijn vieren naast elkaar. Op tijd van de gate af. We hebben tegenwind krijgen we te horen, het zal een uur of elf vliegen worden. Elf uur, waarom heb ik mij zo goed voorbereid op deze reis en weet ik niet dat het elk uur vliegen is? 
Eigenlijk vlogen ze om. De kids hebben zich goed gedragen, al zal onze voorbuurman die de hele tijd voeten tegen zijn stoel voelde er wellicht anders over hebben gedacht. De maaltijden waren, tsja, vliegtuigmaaltijden. Helaas waren de (vooraf telefonisch voor 50 cent per minuut, gereserveerde) kindermaaltijden er niet. We stonden niet op de lijst, maar voor de terugweg wordt het geregeld. Danke!
Maar waarom, waarom worden die maaltijden altijd geserveerd midden in de film en tijdens de veertien jaar oude aflevering van Cheers?

Om 14ooh locale tijd aankomst in Fort Myers. Mooi klein vliegveld zonder enige ervaring met het wegwerken van rijen bij de customs. Na een uur wachten, wederom een aardige Customs officer ("How much money have you with you, sir?" "uh, 8 bucks two credit cards and two debit cards"), liggen de koffers en de autostoel al te wachten. Opladen en op naar...

de volgende rij bij Alamo. Go Alamo! Het leek lang maar viel mee. Na twintig minuten aan de beurt. Geen kans op een gratis upgrade, ook niet met mijn Insider card. Blijkbaar hebben ze genoeg SUV's op voorraad. Ze hebben me nog wel een nog grotere proberen aan te smeren maar dat bleek een verdubbeling van de rate te worden. "But sir, you have such a great rate, don't you want spend some extra for a litte extra comfort?".... "No, thankx".
Hij liep naar achteren en pakte de sleutel. Bij deze balie kreeg je de sleutel direct, geen kwestie van uitzoeken dus. Het bleek een zilveren Chevrolet Tahoe, "Mwao, kan slechter". Deur open, luxe uitvoering, volledig leer en alles erop en eraan. "Mwao, kon zeker slechter". TomTom geïnstalleerd, de voorruit zit te ver weg! Navigeer naar "huis" en daar gaan we. Wat is het toch heerlijk relaxed rijden. Cruise control op de V8, radio aan en de twee-en-een-half uur vlogen voorbij. Even gestop bij een Wallmart voor wat water en om 1900h locale tijd kwamen we na 20 uur reizen aan in "onze" villa.

Tom en Gemma stonden ons al op te wachten. De koffie stond klaar. 
Na een snelle rondleiding door het huis zijn de kids met Marcha en Gemma meteen in het water gedoken. Tom en ik hebben nog wat te eten gehaald (40 wings van de Kentucky Fried Chicken) en daarna braken de kinderen helemaal af. Zij gingen naar ben in hun kamers en vielen gelijk in slaap. Hopelijk lang!
Wij hebben tot half elf in de hottub gezeten, al was het meer een tub dan hot, met een rood wijntje om de volgende dag te bespreken. We moeten één van de auto's inleveren en kaartjes scoren bij Shades of Green. Daarna naar bed, uitloggen na 26 uur wakker te zijn geweest. CTRL-ALT-DEL.

Jet lag viel mee. Om 0230 werd ik wakker. Ja natuurlijk, dacht het niet. Omdraaien verder knorren. Gelukkig, zonder problemen. Dit bed ligt zo lekker! Om 0630 eruit. Mooie tijd. Zodra ik opstond stonden Tim en Maud naast me. En zo komt het voor dat, voor zeven uur vanmorgen, het zwembad weer werd gebruikt. Ik ben mijn kantoor aan het inrichten. De email box zit al vol en ik mag al wat mensen gaan terugbellen. Marcha en Gemma zijn al gaan rennen en hebben de eerste alligator al gespot. Zometeen ergens gaan ontbijten en wat dingetjes regelen. Gaat helemaal goed komen!

 Foto's volgen...

6 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Had je bij AirBerlin al een vliegtuig met de nieuwe stoelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ging dus allemaal van een leien dakje.. Prettige vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt als een redelijk relaxte reis.
    Heel veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik heb mij net als volger aangemeld. fijne vakantie. ik lees graag mee, kunnen we vast in de stemming komen voor onze eigen vakantie (11 mei).

    groetjes Christa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekker weer een blog om te volgen.Ben benieuwd naar foto's van de villa.
    Wat raar dat ze bij immigrations vroegen hoeveel geld je bij je had. Heb ik nog nooit meegemaakt.
    Have Fun!

    BeantwoordenVerwijderen